|
|
|
|
Büssing-NAG Type G 31
|
|
|
|
|
|
Besides Daimler-Benz, NAG was the second company which was charged with the development of a three-axle cross-country lorry for a payload of 1.5 tons in the course of the first program for motorisation of the Reichswehr. The vehicle, which was designated NAG Voran, was made in small numbers in 1929 and 1930. These vehicles were tested by the Reichswehr. After Büssing had taken over NAG in 1931, this type was further developed as Büssing-NAG G 31. Until 1939, altogether 2,758 vehicles were made of which about 2,300 vehicles were delivered to the Reichswehr and Wehrmacht. Beginning in 1934, a more powerful version was offered, the Büssing-NAG G 31 K.
|
|
|
|
|
|
Production model:
|
Year of construction:
|
Engine:
|
Capacity (ccm):
|
Power (HP):
|
Wheelbase (mm):
|
Quantity:
|
|
|
NAG Voran
|
1929-1930
|
?
|
?
|
?
|
?
|
few
|
|
|
Büssing-NAG G 31
|
1931-1939
|
Büssing-NAG Type G
|
3920
|
65
|
2715 + 950
|
2,758
|
|
|
Büssing-NAG G 31 K
|
1934-1935
|
Büssing-NAG Type L8V
|
7913
|
150
|
3500 + 1000
|
43
|
|
|
|
|
|
Versions:
|
|
|
|
|
|
|
Designation of the motor vehicle:
|
Abbreviated designation:
|
|
|
leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o)
|
l. gl. Lkw., off. (o)
|
|
|
leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o) für Betriebsstoff
|
l. gl. Lkw., off. (o) für Betr. St.
|
|
|
leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o) für Betriebsstoff und Gerät
|
l. gl. Lkw., off. (o) für Betr. St. & Ger.
|
|
|
leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o) mit kleinem oder großem Feldkochherd
|
l. gl. Lkw., off. (o) mit kl. od. gr. Fkh.
|
|
|
Fernsprechkraftwagen [l. gl. Lkw. off. (o)]
|
Fsp. Kw.
|
|
|
Pionierkraftwagen III [l. gl. Lkw. (o)]
|
Pi. Kw. III
|
|
|
Fernschreibkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Fernschr. Kw. (Kfz. 61)
|
|
|
Fernsprechbetriebskraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Fsp. Betr. Kw. (Kfz. 61)
|
|
|
(leichter) Funkkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
(l.) Fu. Kw. (Kfz. 61)
|
|
|
Peilkraftwagen a (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Peil Kw. (Kfz. 61)
|
|
|
Schlüsselkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Schlüss. Kw. (Kfz. 61)
|
|
|
Verstärkerkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Verst. Kw. (Kfz. 61)
|
|
|
Druckereikraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Druck. Kw. (Kfz. 62)
|
|
|
Lichtauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Lichtausw. Kw. (Kfz. 62)
|
|
|
Schallaufnahmekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Schallaufn. Kw. (Kfz. 62)
|
|
|
Schallauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Schallausw. Kw. (Kfz. 62)
|
|
|
Stabsauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Stbs. Ausw. Kw. (Kfz. 62)
|
|
|
Vermessungsauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Verm. Ausw. Kw. (Kfz. 62)
|
|
|
Wetterkraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Wett. Kw. (Kfz. 62)
|
|
|
Funkmastkraftwagen (Kfz. 68) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Fu. Mast Kw. (Kfz. 68)
|
|
|
Beobachtungskraftwagen (Kfz. 76) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Beob. Kw. (Kfz. 76)
|
|
|
Fernsprechkraftwagen (Kfz. 77) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Fsp. Kw. (Kfz. 77)
|
|
|
Funkhorchkraftwagen (Kfz. 77) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)
|
Fu. Horch Kw. (Kfz. 77)
|
|
|
|
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|
|
|
|
|
|
<< back to Büssing-NAG
|
|