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Magirus M 206

 

 

 

 

 

Because Büssing-NAG and Daimler-Benz could not deliver enough six-wheeled cross-country lorries of the 1.5 ton class, the Reichswehr demanded Magirus to develop a comparable vehicle. In 1933, the construction plans were finished and the first testing vehicles were finished in autumn of the same year. Serial production of the new vehicle designated Magirus M 206 started in 1934. Until 1938, 1,080 vehicles were finished. 40 of these vehicles were exported to Turkey. Further 10 chassis were finished as fire fighting vehicles. The largest part of the remaining vehicles was delivered with platform and special bodies to the Reichswehr and Wehrmacht. Some civilian organisations had Magirus M 206, too. For example, the NSKK, the Reichsautozug Deutschland and the Hilfszug Bayern had such vehicles.
As a derivate, the Magirus M 206a chassis was developed. It was exclusively used as chassis for the six-wheeled armoured cars. 80 chassis were manufactured from 1934 to 1936. These chassis had an additional steering for the rear driver and a shortened wheelbase of 2500 + 950 mm.

 

 

 

 

 

Production model:

Year of construction:

Engine:

Capacity (ccm):

Power (HP):

Wheelbase (mm):

Quantity:

 

 

Magirus M 206

1934-1938

Magirus Type S 88

4562

70

2715 + 950

1,080

 

 

 

 

 

Ausführungen:

 

 

 

 

 

 

Designation of the motor vehicle:

Abbreviated designation:

 

 

leichter geländegängiger Lastkraftwagen, offen (o)

l. gl. Lkw., off. (o)

 

 

Pionierkraftwagen III [ l. gl. Lkw.. (o)]

Pi. Kw. III

 

 

Fernschreibkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fernschr. Kw. (Kfz. 61)

 

 

Fernsprechbetriebskraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fsp. Betr. Kw. (Kfz. 61)

 

 

Funkkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fu. Kw. (Kfz. 61)

 

 

Peilkraftwagen a (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Peil Kw. (Kfz. 61)

 

 

Verstärkerkraftwagen (Kfz. 61) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Verst. Kw. (Kfz. 61)

 

 

Druckereikraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Druck. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Lichtauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Lichtausw. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Nachrichtenkraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Nachr. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Schallaufnahmekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Schallaufn. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Schallauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Schallausw. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Stabsauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Stbs. Ausw. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Vermessungsauswertekraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Verm. Ausw. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Wetterkraftwagen (Kfz. 62) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Wett. Kw. (Kfz. 62)

 

 

Funkmastkraftwagen (Kfz.68) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fu. Mast Kw. (Kfz. 68)

 

 

Beobachtungskraftwagen (Kfz. 76) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Beob. Kw. (Kfz. 76)

 

 

Fernsprechkraftwagen (Kfz. 77) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fsp. Kw. (Kfz. 77)

 

 

Funkhorchkraftwagen (Kfz. 77) mit Fahrgestell des l. gl. Lkw. (o)

Fu. Horch Kw. (Kfz. 77)

 

 

 

 

 

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